Lidt om vores medarbejdergruppe
I Regnskoven er der 13 pædagoger, 2 pædagogiske assistenter samt 13 medhjælper og 2 køkkendamer ansat. En stor del af vores medarbejdere har været ansat i mange år, hvilket bidrager til en god ro i medarbejdergruppen. Der er altid nogen, der har erfaringer at trække og bygge videre på. Samtidig har vi en kultur i huset, hvor nye input er meget velkomne, og tages seriøst.
Kendetegn ved vores dynamik og samarbejde
I Regnskoven er vi kendetegnet ved rummelighed og nysgerrighed. Ligesom vores børnegruppe, er medarbejdergruppen mangfoldigt sammensat, når det kommer til kulturelle baggrunde. Det er med til at holde os oppe på dupperne overfor egne selvfølgeligheder, og bevare nysgerrigheden på intentioner bag handlinger. Det er en grundværdi i vores samarbejde, såvel som i vores kontakt med børn og familier - at være detektiver på intentioner.
Vores faglige samarbejde omkring børnene er kendetegnet ved et stort engagement i at møde børnene, der hvor de er, hver især, og et fokus på at skabe et rummeligt børnefællesskab, som er sjovt at være med i.
Bonusinfo om normering i Regnskoven
Da vores hus er indrettet med mange trapper, er vi så heldige at have fået bevilliget økonomi til ekstra voksne, så vi har hænder nok til at hjælpe børnene op og ned og ad trapperne. Det betyder meget for at vi kan komme ud og lege udenfor, uden problemer og at vi kan støtte børnene i den gode motoriske træning, som det er at gå og kravle op og ned. Bonussen er, at vi og børnene også nyder godt af den gode normering resten af dagen.
Ledelse i Regnskoven
Mette Dyval er pædagogisk leder i Regnskoven, og det har hun været siden december 2015. For Mette er det vigtigt at være medskabende for et godt børneliv og et godt arbejdsmiljø.
I kan finde hende på kontoret lige ved indgangen til Regnskoven, og I er altid velkomne til at banke på, hvis I har noget I gerne vil tale med hende om.
Alle ledere i klynge NB G deltager aktivt i klyngens ledelsesteam, som består af pædagogiske ledere og klyngeleder. Her har de et kollegialt fællesskab til ledelsessparring, drøftelse af dilemmaer, planlægning af budgetter, udvikling af løsninger på udfordringer og meget andet. Det skaber værdi i ledelsesarbejdet, og sikrer at ingen pædagogiske ledere er alene med deres opgaver.