Hvem er vi?

Velkommen til Regnskoven

Vi er en integreret institution bestående af 4 vuggestuegrupper, 3 børnehavegrupper og en basisgruppe for immunsvage børn kaldet Pandastuen. Personalegruppen består af 30 mænd og kvinder i alle aldre. Alle stuer arbejder efter en fast ugeplan med faste aktiviteter som bevægelse, kreative aktiviteter, udeliv, læsning m.m. Men planen er fleksibel og kan sagtens ændres fra dag til dag. Om fredagen slår personalet op på Aula hvad ugen har bestået af, så i kan følge med i jeres barns hverdag.

Om vuggestuen

Vuggestuen består af 4 grupper med 12 børn i hver gruppe. På hver stue er der ansat 4 personaler. Vi bestræber os på at der er 2 pædagoger og 2 medhjælpere. Vuggestuen er placeret på 1 sal, og da vi ikke har nogen elevator lærer børnene hurtigt at gå på trapper. Vuggestuens legeplads ligger 100 meter fra hovedhuset. På legepladsen er der et lille hus med et minikøkken og toilet med skifteplads. Lige så snart vejret er til det "flytter" vi over i haven og er der hele dagen. Maden bliver kørt over i barnevogne og børnene sover under træerne. Alle elsker tiden i haven. Om vinteren sørger vi for at komme meget ud selv om vi er på 1 sal, det bliver prioriteret meget højt.

Om Børnehaven

Børnehaven består af 3 grupper med 20 børn i hver gruppe. På hver stue er der ansat 3 personaler. Vi bestræber os på at der er to pædagoger og en medhjælper. Børnehaven ligger i stueetagen og har direkte udgang til vores nye legeplads, som bliver brugt dagligt.

Om stuen for immunsvage børn

Pandastuen er vores basisgruppe, som består af 8 immunsvage børn fra 0-6 år samt 3 pædagoger og en medhjælper. Kriteriet for at få en plads på Pandastuen er at man af en læge er erklæret immunsvag. Personalet giver medicin, sonde og har et tæt samarbejde med ex. diætister, fysioterapeuter m.m. personalet delaget gerne i hospitalsbesøg og netværksmøder. Der er et meget tæt samarbejde mellem personalet og forældrene på Pandastuen.

TIlsyn

Det er selvfølgelig vigtigt, at de mange gode pædagogiske intentioner bevæger sig fra skrivebord til børneliv/ungeliv. Derfor bliver der hvert år gennemført et tilsyn med det pædagogiske arbejde. Tilsynet udføres af pædagogiske konsulenter gennem observationer af børnenes/de unges hverdag i institutionen og dialoger med personale og forældre.

Pædagogisk tilsyn i dagtilbud | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Har du spørgsmål til tilsynsrapporten, er du velkommen til at kontakte lederen.