Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Evalueringer og sprogvurderinger

Hvordan og hvorfor arbejder vi med evalueringer og sprogvurderinger? 

Vi tester alle børnene når barnet er 5 år og inden det skal i skole. Derudover tester vi alle de børn, hvor vi vurderer at der er behov for en ekstra indsats. Vi analyserer testene og arbejder strategisk ud fra resultaterne. Vi har ikke en dag hvor vi arbejder med sprog. Det gør vi hele dagen, ex. når vi taler med børnene italesætter vi så meget som muligt, og vi øver dagligt børnene i sproglig turtagning, og vi læser jævnligt op med dialogisk læsning Dvs. vi taler med børnene om det vi læser højt.

Derudover arbejder vi med SprogTrappen, hvor vi gennemgår alle børnene, så vi kan se om der er nogle ting vi skal have ekstra fokus på at hjælpe dem med. SprogTrappen er et forebyggende sprogpædagogisk redskab, som har til formål at understøtte personalets arbejde med tidlig indsats ved sprogudvikling. Den laves over tid og på baggrund af de observationer som personalet gør i hverdagen.

Nedenfor kan i læse vores evaluering af den styrkede læreplan. 
 

 

Dokumenter

Evaluering af de styrkede læreplaner.pdf

Shape Created with Sketch.

Evaluering af lærerplaner 2024.pdf

Shape Created with Sketch.